• Jazyky pro profese
    • Jazyky pro profese
    • Angličtina pro manažery
    • Angličtina pro obchodníky
    • Angličtina pro HR
    • Angličtina pro IT
    • Angličtina pro mistry
    • Angličtina pro techniky
  • Jazykové kurzy
    • Jazykové kurzy
    • Firemní jazykové kurzy
    • Jazykové workshopy
    • Čeština pro cizince
    • Čeština pro Ukrajince
    • Čeština pro Filipínce
    • Jazykové testování
    • Angličtina pro zaměstnance na rodičovské
    • Dárkové poukazy
  • Jak učíme
    • Jak učíme
    • E-book
    • Lektoři jazyků TLC
    • Péče
    • Pro HR
    • Garance kvality
    • Proces realizace
    • Reporty
    • CEFR
  • Reference
  • O nás
    • O nás
    • Náš příběh
    • Na co jsme hrdí
    • Naše hodnoty
  • Kontakt
  • Jazyky pro profese
    • Jazyky pro profese
    • Angličtina pro manažery
    • Angličtina pro obchodníky
    • Angličtina pro HR
    • Angličtina pro IT
    • Angličtina pro mistry
    • Angličtina pro techniky
  • Jazykové kurzy
    • Jazykové kurzy
    • Firemní jazykové kurzy
    • Jazykové workshopy
    • Čeština pro cizince
    • Čeština pro Ukrajince
    • Čeština pro Filipínce
    • Jazykové testování
    • Angličtina pro zaměstnance na rodičovské
    • Dárkové poukazy
  • Jak učíme
    • Jak učíme
    • E-book
    • Lektoři jazyků TLC
    • Péče
    • Pro HR
    • Garance kvality
    • Proces realizace
    • Reporty
    • CEFR
  • Reference
  • O nás
    • O nás
    • Náš příběh
    • Na co jsme hrdí
    • Naše hodnoty
  • Kontakt
Linkedin Facebook Instagram
Kontakt

Když studenti učí lektora

Autor: Antonín H.

S věkem přichází vědomosti

Už od mých začátků v lektorství musím říct, že se se mnou nese určité prokletí. Je to můj věk.
Jelikož jsem značně mladší než mí studenti, nemálo se stává, že jsem to často já, kdo je vyučován. Není to však v angličtině, v tomto směru mi studenti ve vědomostech důvěřují, avšak v obecných znalostech.

Ne vždy jde o angličtinu

Rozšiřování obzorů je důležité, ať už se jedná o lektora, nebo žáka. V tomto ohledu mi však přijde, že jsem to většinou já, kdo si je rozšiřuje. Občas se jedná o hudbu, filmy, geografii nebo i domácí práce na zahradě.

Často se stává, že student má nějakou zálibu a má potřebu ji pochopitelně sdílet s ostatními. Například houbaření, nebo zahradničení. Avšak jenom díky těmto studentům nyní dokážu rozeznat Kozáka od Křemenáče, nebo vědět, jak správně zasadit orchideje a starat se o ně.

Hudba je snad ve všech skupinách žhavé téma. Spousta slovíček studenti právě znají od svých oblíbených zpěváků a kapel, a tudíž se mě často ptají na význam jejich textů. Jakmile se však opovážím neznat tuto jejich hudební skupinu, nemine mě lekce o žánru a důležitosti jejich působení.

Všechno zlé je k něčemu dobré

I když se můžou tyto vědomosti zdát jako zbytečné, není tomu tak. Jsem rád, když se můžu dozvědět něco nového, ať už se jedná o cokoliv. Tyto záliby, které mi moji studenti často rádi předávají jsou dobrý podklad pro učení angličtiny.

Můžu na ně navázat v další lekci a tím pak rozproudit zájem v jazyce, který učím. Jde tedy o spoustu nových slovíček i pro mě, nýbrž když se mě můj student, který má velkou zálibu v motorkách (o kterých pochopitelně nic nevím) například zeptá, jak se řekne “stupačka”, opravdu v daný moment nevím a musím si tedy informace o motorkách zjistit do příští hodiny.

Všeho s mírou

I přes to, že je zaručeně výhodné zajímat se o záliby svých studentů a využívat tyto znalosti jak ve výuce ostatních, tak i sama sebe, všeho s mírou.

Je důležité, aby se lekce nezabírala špatným směrem, a aby ve skutečnosti nevypadala jako spíše posezení u piva s kamarády v pátek večer. Chci tím říci, že je správné dozvědět se nové věci o svých studentech, ale vždy to umět zastavit ve správný moment, aby se ze 45 minut výuky, nestalo 10.

Antonín H., Lektor TLC

Jmenuji se Antonín a před pár měsíci jsem úspěšně dokončil své bakalářské studium na pedagogické fakultě Masarykovy Univerzity. Od září nastupuji na magisterské studium na stejné fakultě, stále na oboru Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání.

Pocházím z jižní Moravy, konkrétně z města Hluk, v okrese Uherské Hradiště.
Můj původ jde značně poznat z mé mluvy, jelikož nářečí se u mě opravdu nezapře.

V současnosti bydlím v Brně, se svou přítelkyní a štěnětem Eliasem. Pejsek je teď mou hlavní zálibou, jelikož vyžaduje spoustu péče. S tím souvisí procházky a trénink.

Mezi mé další záliby patří také čtení a psaní česká poezie, hraní počítačových her a historie.

Moc rád jezdím za svou rodinou do svého rodného města a pomáhám s prací kolem domu.

Těšíme se i na vaše příběhy!

Napište nám

Další články

Proč se na začátku kurzu vyplatí poznat nejen úroveň, ale i učební styl studentů

Každý učitel cizího jazyka ví, že první lekce nového kurzu je víc než jen „seznamovací hodina“.

Stabilita neexistuje, lektoři mají svobodu. A proč je to víc než multisportka

S výukou angličtiny jsem začala na vysoké škole jako přivýdělek a moc mě to bavilo.

Práce, která začíná u prvního “Aha!”: O zkušenostech, na které se nezapomíná

Pamatujete si na své první kolo? První kocovinu? První slovo v cizím jazyce, kterému jste opravdu rozuměli?

Napište nám

PrevPředchozíProč se na začátku kurzu vyplatí poznat nejen úroveň, ale i učební styl studentů

Vzdělávání na míru,
vzdělávání srdcem

Podělte se o své kontaktní údaje a my se vám brzy ozveme zpět!

Pro firmy
  • Jak na jazyky ve firmě
  • GDPR
  • Kontakt
  • Безкоштовні курси чеської мови
Pro lektory
  • Kariéra
  • Jak učit jazyky
  • MyCat login
  • Knihovna
Kontaktujte nás

skola@tlc.cz
+420 773 045 853

GDPR

Cookies

Linkedin Facebook Instagram

#TLCbrno

#jazykovkaprofirmy

#vzdelavanislaskou

© 2025  TLC | jazykovka pro firmy – všechna práva vyhrazena.

Web vytvořen s ❤️ člověkem.

Nastavení souborů cookies

Pro poskytování co nejlepší funkčnosti webu používáme technologie, jako jsou soubory cookie, k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat data, jako je chování při procházení nebo jedinečné identifikátory na této stránce. Neposkytnutí souhlasu nebo jeho odvolání může negativně ovlivnit některé funkce a vlastnosti.

Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup jsou nezbytné pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby výslovně požadované odběratelem nebo uživatelem, nebo pouze za účelem provádění přenosu komunikace přes elektronickou komunikační síť.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který je používán výhradně pro anonymní statistické účely. Bez soudního příkazu, dobrovolné spolupráce vašeho poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany, informace uložené nebo získané pouze pro tento účel obvykle nelze použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nezbytný k vytváření uživatelských profilů pro zasílání reklamy, nebo k sledování uživatele na webové stránce nebo napříč několika webovými stránkami pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit preference
{title} {title} {title}