Know more. Grow more. Do more.

Zita Václavíková: „Zaměstnáváme ty nejlepší, a proto chceme nejlepší vzdělávání.“

24.08.2014

J&T Banka poskytuje bankovní služby zejména klientům vyžadujícím nadstandardní míru individuálního přístupu. Stejnou filozofii uplatňuje také ve vztahu k zaměstnancům, kde klade důraz na kvalitu a individuální růst. O lidské zdroje a vzdělávání týmu v celé skupině J&T pečuje HR ředitelka Zita Václavíková.  

V čem je J&T Banka podle vás jiná oproti ostatním bankám?

V obchodní rovině určitě v přístupu ke klientům a v nadstandardních službách, které jim poskytujeme. Z personálního pohledu, který mě zajímá především, pak jde o přístup k zaměstnancům. Lidé zde mají obrovský prostor k růstu a záleží jen na nich, zda ho využijí. A na tom, co je baví, jak jsou šikovní, jakým způsobem pracují a čeho chtějí dosáhnout. I proto máme velmi nízkou fluktuaci – zaměstnanci se posouvají interně v rámci banky. Typickým příkladem zde je naše vedoucí ekonomického odboru, která začínala jako recepční.

J&T Banka spolupracuje s TLC v oblasti školení soft skills. Je finanční byznys ohledně měkkých dovedností v něčem specifický?

V obecné rovině jsou pozice, kde lidé pracují s klienty a financemi, náročnější na dovednosti soft skills než většina ostatních. Taková práce vyžaduje extrémně dobré chování, špičkové znalosti, takt apod. Také naše interní kultura je založena na dobrých vztazích, komunikaci na vysoké úrovni a vyjednávání. 

Jak identifikujete, na která témata je třeba školení zaměřovat?  

Naši zaměstnanci se naučili obracet se na personální oddělení s tím, v čem se potřebují posunout. Informace o vzdělávacích potřebách tedy získáváme celoročně, i když nejvýznamnějším zdrojem informací je roční a pololetní hodnocení. Konkrétní možnosti pak konzultujeme s ředitelkou TLC Taťánou Nepustilovou a s ředitelkou Education Centre Pavlou Líčeníkovou. Soft skills jsou pro nás klíčové, a tím pádem i jejich školení. Chceme, aby vzdělávací agentura dokonale poznala a akceptovala naše potřeby i firemní kulturu. To v TLC funguje, a proto zde preferujeme dlouhodobou spolupráci.

Jak vzdělávání týmu J&T Banky s TLC probíhá?

S agenturou TLC jsme začali v roce 2012 spolupracovat na doporučení. Díky dobré referenci jsme se rozhodli její služby vyzkoušet a výsledkem byla spokojenost, která přetrvává dodnes. Stačí, když slyším nadšené reakce účastníků školení, a vím, že vše je v pořádku. I v neformálních rozhovorech padají věty typu „školení bylo super“. Zpětná vazba je tedy extrémně pozitivní. A to nám vyhovuje – zaměstnáváme nejlepší lidi na trhu a chceme pro ně i nejlepší vzdělávání.

Při administraci vzdělávání plánujete využívat on-line aplikaci CIHLY®. Čím vás zaujala?

Svou jednoduchostí a přehledností. Vždy v ní hned vidím to, co potřebuji. Aktuálně ji ve spolupráci s TLC upravujeme na míru potřebám naší společnosti.

Napadá vás nějaká oblast, v níž by bylo třeba služby TLC vůči vaší společnosti zlepšit?

Nemám pocit, že by něco nefungovalo. Z mého pohledu si s TLC velmi dobře rozumíme.